domingo, 27 de diciembre de 2015

DESAYUNO - CENA - DOMINGO - LUNES - LA ACTRIZ Amaia Salamanca,./ SILENCIO POR FAVOR - DAVID EAGLEMAN,.

TÍTULO: DESAYUNO - CENA - DOMINGO - LUNES - LA ACTRIZ  Amaia Salamanca,.

" Estos meses he comido pensando en darle el pecho a mi hijo. Cuidar mi figura era secundario,.

Amaia Salamanca: «Para mi familia es muy duro cuando salgo desnuda»-fotos--Amaia Salamanca: «Para mi familia es muy duro cuando salgo desnuda»,.

La actriz, que da vida a Alicia de Murquía en la serie «Gran Hotel», asegura que aprovechará el verano para descansar,.

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Dice Amaia Salamanca que el olor del asfalto mojado en verano es el que más le gusta. Porque la actriz, que cada martes se introduce en nuestras pantallas interpretando a Alicia de Murquía en la serie «Gran Hotel», se define como «muy motera». La guapa intérprete abandona el Gran Hotel y asegura que la falta de trabajos próximos son un estímulo para descansar en verano. De todo eso habló con ABC entre delfines, en el Zoo Aquarium de Madrid, donde se presentó como imagen de Tampax Pearl.
–Repite como imagen de Tampax Pearl, ¿Cómo ha sido la grabación de ese anuncio?
–El rodaje ha ido muy bien, todos sabíamos que iba a dar que hablar pero yo creo que estamos muy orgullosos del anuncio porque no debe haber ningún tipo de tabú ante esto. Hay que explicárselo a la gente, no solo a los chicos sino también a niñas de 12 años que tenían un concepto diferente de lo que es un tampax. Es una manera de ser transgresor y de enseñar cómo funciona, naturalizarlo.
–Quedan tres capítulos para que termine «Gran Hotel», ¿cómo ha sido la despedida?
–Estamos apenados porque llevamos dos años trabajando codo con codo todo el equipo pero tenemos que saber que «Gran Hotel» tiene que tener un final cerrado. Se trata de una serie de misterio que transcurre dentro de un hotel, no puede ser infinita. Es mejor dejarlo en auge y con un final cerrado a esperar a que muera.
–En «Gran Hotel» trabaja con Yon González pero también lo ha hecho con Miguel Ángel Silvestre, Mario Casas...con los más guapos del panorama.
–Sí, he tenido mucha suerte (risas). Pero no sólo por los chicos que me ha tocado, también por trabajar con gente como Concha Velasco, Lluis Omar o Marisa Paredes. No hay que quedarse sólo con los guapos. Estoy muy contenta de trabajar con actores que tienen mucha carrera a sus espaldas y de los que puedes aprender muchísimo.
–¿Qué le ha enseñado Concha Velasco?
–Concha Velasco es una profesional de los pies a la cabeza que nunca tiene un mal gesto. Mi relación con Concha es muy especial y muy bonita. Siempre me cuenta anécdotas intentando aconsejarme; por ejemplo, me dice “yo me equivoqué aquí” o “yo tuve mucha suerte así”.
–¿Es como una madre en el equipo?
–Para mí sí, desde luego.
– ¿Prefiere interpretar a un personaje que ya existe, como Doña Letizia, o crear uno de la ficción, como Alicia Murquía?
–Cada uno tiene su encanto y te llama la atención de manera diferente. Crear tu propio personaje tiene una parte más divertida; el otro es un reto mayor porque la gente va a ver si realmente te pareces a esa persona.
– Ha dicho que su secuencia más difícil fue un desnudo en «Fuga de cerebros», ¿cómo se prepara?
–Creo que es imposible prepararse para eso. Yo trato de evadirme mentalmente del sitio en el que estoy y, si eres tímido como yo, es complicado. Creo que nunca me quitaré el pudor ante eso.
–¿Cómo planteó en casa que tenía que hacer un desnudo?
–No lo planteo porque no tengo que pedir permiso. Ellos saben que a mí me da vergüenza y nervios. Para ellos es duro verme en una secuencia así. Mi hermano, por ejemplo, cierra los ojos porque dice que no puede verme así, que yo soy su hermanita y que no puede.
–Llegó al cine un poco por casualidad, ¿tenía vocación?
–Yo estaba estudiando Derecho y Administración de Empresas. Estaba apuntada en una agencia de publicidad para sacarme un dinero, hice un casting para una serie de La Sexta y me cogieron. Pensé que iba a ser algo puntual pero luego te pica el gusanillo y ya no me podría dedicar a otra cosa que no fuera ser actriz
–¿Cuáles son sus metas?
–Procuro no ponerme metas. Me apetece trabajar, estar en proyectos nuevos, hacer teatro, cine. Me encantaría hacer papeles en otro idioma, pero no sólo irme a Hollywood, también a Francia.
–¿Con qué actor le gustaría trabajar?
–En España, con Antonio de la Torre porque es de lo mejor que tenemos; fuera, me encanta Charlize Theron porque hace papeles de todo tipo. También Ewan McGregor es uno de mis actores favoritos. Me encantaría trabajar con él porque también canta y además es muy motero como yo...
–Es muy motera pero luego en series la visten de época...
–¡Con el corsé! Sí, me ponen más afeminada. Eso es lo que no voy a echar de menos de «Gran Hotel»: levantarme temprano y que me pongan esos corsés y vestidos. ¡Es tan incómodo!
–Acaba de estar en la fiesta que Porcelanosa ofrece anualmente en alguna propiedad del Príncipe Carlos de Inglaterra, ¿cómo fue el encuentro con el Heredero?
–Fue maravilloso, una experiencia única porque además pude charlar con el Príncipe Carlos, una persona muy abierta, muy simpática que incluso bromea. Fue todo muy rápido pero fue genial.
–¿Cuál es el plan después de la serie?
–De momento un parón para descansar porque la serie acaba y no tengo ningún proyecto. Aunque cuando digo descansar es hacer cursos y formarme.
–¿Qué planes tiene para este verano?
–Todavía no tengo nada preparado: ir a la playa, hacer deporte...
–En verano siempre la fotografían, ¿cómo lo lleva?
–Al principio lo llevaba muy mal. Luego te das cuenta de que si te metes en la televisión de la gente cada semana y te ve, la gente se interesa por tu vida privada. No lo comparto porque a mí no me interesa la vida de la gente pero bueno... Yo procuro no hablar de mi vida porque a mí me interesa lo profesional y tanto mi pareja como yo cada uno enfoca su vida personal de distinta manera.
–¿Qué le ha aportado Rosauro Varo?
– No me gusta hablar de mi vida. Soy como soy gracias a mi familia, a mis amistades y, obviamente, llevo tres años con una persona que me hace feliz. 

  Desayuno: Un vaso de leche o yogur, en definitiva, algún lácteo; y tostada o algún otro tipo de cereal; también se le puede añadir una pieza de fruta.

 Cena: Revuelto de espinacas o espárragos con huevo, y pollo a la plancha,.

 TÍTULO: SILENCIO POR FAVOR - DAVID EAGLEMAN,.

El Carl Sagan del cerebro,.

David Eagleman - foto


David Eagleman
David Eagleman speaking at UP2011.jpg
Eagleman speaking at the UP Conference, 2011
Born April 25, 1971 (age 44)
Albuquerque, New Mexico, U.S.
Nationality American
Fields Neuroscience, Writing
Institutions Baylor College of Medicine, Rice University
Alma mater Rice University, Baylor College of Medicine, Salk Institute
Known for Time perception, brain plasticity, synesthesia, neurolaw. PBS television series: The Brain with David Eagleman. Books: Sum: Forty Tales from the Afterlives, Incognito, The Brain: The Story of You
Notable awards Guggenheim Fellowship, Science Educator of the Year – Society for Neuroscience

David Eagleman (born April 25, 1971) is an American neuroscientist and writer at Baylor College of Medicine, where he directs the Laboratory for Perception and Action and the Initiative on Neuroscience and Law. He is known for his work on brain plasticity,[1] time perception,[2] synesthesia,[3] and neurolaw.[4] He is a Guggenheim Fellow, a council member in the World Economic Forum, and a New York Times bestselling author published in 28 languages.[5][6][7][8][9] He is the writer and presenter of the six-hour television series, The Brain with David Eagleman on PBS.[10]




Biography

Eagleman was born in New Mexico to a physician father and biology teacher mother.[2] An early experience of falling from a roof raised his interest in understanding the neural basis of time perception.[11][12] He attended the Albuquerque Academy for high school. As an undergraduate at Rice University, he majored in British and American literature. He spent his junior year abroad at Oxford University and graduated from Rice in 1993.[13] He earned his Ph.D. in Neuroscience at Baylor College of Medicine in 1998, followed by a postdoctoral fellowship at the Salk Institute.[2]
Eagleman directs a neuroscience research laboratory at Baylor College of Medicine. He sits on boards of several arts organizations and is the youngest member of the Board of Directors of the Long Now Foundation. Eagleman is a Guggenheim Fellow,[14] a Next Generation Texas Fellow,[15] a Fellow of the Institute for Ethics and Emerging Technologies,[16] and a council member on the World Economic Forum's Global Agenda Council on Neuroscience & Behavior.[17] He was voted one of Houston's Most Stylish men,[18] and Italy's Style fashion magazine named Eagleman one of the "Brainiest, Brightest Idea Guys" and featured him on the cover.[19] He was awarded the Science Educator Award by the Society for Neuroscience.[20] He has spun off several companies from his research, including BrainCheck,[21] which develops portable cognitive testing and concussion detection, and NeoSensory,[22] which uses sound-to-touch sensory substitution to feed data streams into the brain, as described in his 2015 TED talk.[1]
Eagleman has been profiled in popular-press magazines such as the New Yorker,[2] Texas Monthly,[23] and Texas Observer,[24] on pop-culture television programs such as The Colbert Report[25] and on the scientific program Nova Science Now.[26] Stewart Brand wrote that "David Eagleman may be the best combination of scientist and fiction-writer alive".[27] Eagleman was the scientific advisor for the TNT television drama, Perception.[28] Dr. Eagleman founded an internet based dead man's switch service in 2007.[29]
As opposed to committing to strict atheism or to a particular religious position, Eagleman refers to himself as a possibilian,[30][31] which distinguishes itself from atheism and agnosticism by entertaining all possibilities.

Scientific specializations

Time perception

Eagleman's scientific work combines psychophysical, behavioral, and computational approaches to address the relationship between the timing of perception and the timing of neural signals.[32][33][34] Areas for which he is known include temporal encoding, time warping, manipulations of the perception of causality, and time perception in high-adrenaline situations.[citation needed] In one experiment, he dropped himself and other volunteers from a 150-foot tower to measure time perception as they fell.[35][36] He writes that his long-range goal is "to understand how neural signals processed by different brain regions come together for a temporally unified picture of the world".[37]

Synesthesia

Synesthesia is an unusual perceptual condition in which stimulation to one sense triggers an involuntary sensation in other senses. Eagleman is the developer of The Synesthesia Battery, a free online test by which people can determine whether they are synesthetic.[38] By this technique he has tested and analyzed thousands of synesthetes,[39] and has written a book on synesthesia with Richard Cytowic, entitled Wednesday is Indigo Blue: Discovering the Brain of Synesthesia.[3] Eagleman has proposed that sensory processing disorder, a common characteristic of autism,[citation needed] may be a form of synesthesia [40]

Visual illusions

Eagleman has published extensively on what visual illusions [3] tell us about neurobiology, concentrating especially on the flash lag illusion and wagon wheel effect.

Neuroscience and the law

Neurolaw is an emerging field that determines how modern brain science should affect the way we make laws, punish criminals, and invent new methods for rehabilitation.[4][41][42] Eagleman is the founder and director of Baylor College of Medicine's Initiative on Neuroscience and Law.[43]

Books

Sum

Eagleman's work of literary fiction, Sum: Forty Tales from the Afterlives, is an international bestseller published in 28 languages. The Observer wrote that "Sum has the unaccountable, jaw-dropping quality of genius",[7] The Wall Street Journal called Sum "inventive and imaginative",[44] and the Los Angeles Times hailed the book as "teeming, writhing with imagination".[8] In the New York Times Book Review, Alexander McCall Smith described Sum as a "delightful, thought-provoking little collection belonging to that category of strange, unclassifiable books that will haunt the reader long after the last page has been turned. It is full of tangential insights into the human condition and poetic thought experiments... It is also full of touching moments and glorious wit of the sort one only hopes will be in copious supply on the other side."[6] Sum was chosen by Time Magazine for their 2009 Summer Reading list,[45] and selected as Book of the Week by both The Guardian[46] and The Week.[47] In September 2009, Sum was ranked by Amazon as the #2 bestselling book in the United Kingdom.[48][49] Sum was named a Book of the Year by Barnes and Noble, The Chicago Tribune, The Guardian, and The Scotsman.

Why the Net Matters

In 2010, Eagleman published Why the Net Matters (Canongate Books), in which he argued that the advent of the internet mitigates some of the traditional existential threats to civilizations.[50] In keeping with the book's theme of the dematerialization of physical goods, he chose to publish the manuscript as an app for the iPad rather than a physical book. The New York Times Magazine described Why the Net Matters as a "superbook", referring to "books with so much functionality that they're sold as apps".[51] Stewart Brand described Why the Net Matters as a "breakthrough work". The project was longlisted for the 2011 Publishing Innovation Award by Digital Book World.[52] Eagleman's talk on the topic, entitled "Six Easy Ways to Avert the Collapse of Civilization", was voted the #8 Technology talk of 2010 by Fora.tv.

Incognito: The Secret Lives of the Brain

Eagleman's science book Incognito: The Secret Lives of the Brain is a New York Times bestseller[5] and was named a Best Book of 2011 by Amazon,[53] the Boston Globe,[54] and the Houston Chronicle.[55] Incognito was reviewed as "appealing and persuasive" by the Wall Street Journal[56] and "a shining example of lucid and easy-to-grasp science writing" by The Independent.[57] A starred review from Kirkus described it as "a book that will leave you looking at yourself--and the world--differently".[58] To provide some important critical balance, one review in The Guardian reported that "[t]his book belongs to a popular trend of neuro-hubris – wildly overstating the ramifications of a science that is still in its infancy. The true fascination of neuroscience lies not in bombastic philosophical claims but in the fine detail of brain function, illustrations of the mind-brain problem, and the human interest of case histories." [59]

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